Zegarkowi Apple wróży się wielki sprzedażowy sukces. Tymczasem konkurencyjne rozwiązania sprzedają się umiarkowanie, by nie powiedzieć słabo.

Według analityków Apple w pierwszym kwartale sprzeda około 2 milionów egzemplarzy swojego zegarka, w pierwszym roku ma to być łącznie ponad 20 milionów sztuk. Patrząc na wyniki sprzedaży iPhone’a takie przewidywania nie dziwią, ale dane konkurencji pokazują, że na razie technologia ubieralna to nisza.

Według raportu Canalys w ubiegłym roku sprzedano 720 tysięcy urządzeń z system Android Wear, łącznie sprzedało 4,6 miliona inteligentnych opasek i zegarków.

To skromne wyniki, choć trzeba też pamiętać, że pierwsze urządzenia z Android Wear pojawiły się dopiero na jesieni, a rynek dopiero raczkuje. Zobaczymy, czy Apple Watch sam będzie się dobrze sprzedawał i czy wpłynie na sprzedaż innych tego typu urządzeń.

Źródło: Re/Code