Apple w przypadku App Store zabiera deweloperom 30% przychodów z każdej sprzedanej aplikacji, co nie raz budziło sporo kontrowersji. Tymczasem w przypadku płatnych usług świadczonych za pośrednictwem Apple TV prowizja ta jest niższa.

Peter Kafka z Re/code dowiedział się, że w przypadku takich serwisów jak Netflix, Hulu Plus, MLB.TV i prawdopodobnie także HBO Now, Apple pobiera 15% prowizji od opłat dokonywanych poprzez Apple ID. Nie jest to wygórowana stawka, patrząc zarówno na zasady panujące w App Store, jak i umowy z kablówkami czy innymi dostawcami, które ustalane są indywidualnie. Operatorzy sieci kablowych zabierają często nawet 50% przychodów z subskrypcji, na przykład takich kanałów jak HBO.

Wiele wskazuje na to, że w tej chwili trwają prace nad kolejną generacją Apple TV oraz nową usługą telewizyjną. Trwają też negocjacje z nadawcami. Oficjalne informacje na ten temat powinny pojawić się podczas czerwcowej konferencji WWDC.

Źródło: Re/Code