Spotify pochwaliło się wynikami. Usługa rośnie z miesiąca na miesiąc. Jednak na rynku streamingu muzyki jeszcze wiele jest do ugrania.

Nie wyobrażam sobie dziś niekorzystania ze Spotify. W połączeniu z iTunes Match i sporadycznymi zakupami w iTunes stanowią dla mnie podstawę muzycznego bytu. Ale w skali globalnej osób korzystających ze Spotify jest garstka. To 60 milionów użytkowników dla porównania aktywnych kont w iTunes jest ponad 500 milionów z Facebooka korzysta ponad miliard osób, WhatsApp też ma ponad 500 milionów użytkowników. Więc, jak na usługi internetowe skala Spotify nie jest szczególnie imponująca. Do tego należy dodać fakt, że tych płacących jest już tylko 15 milionów.

Liczby Spotify w ujęciu globalnym nie są więc imponujące. Pokazują tak naprawdę, że karty wciąż są na stole. Rynek streamingu muzyki startuje i jest tu jeszcze sporo do ugrania. Gra toczy się o ponad miliard użytkowników smartfonów i komputerów na całym świecie. W końcu większość z nas słucha muzyki. Częściej lub rzadziej, ale jednak słucha.

Ożywienie w tym temacie Google i Apple w 2014 roku, sugeruje, że walka dopiero się zaczyna.