Samsungowi na rynku smartfonów nie wiedzie się tak dobrze, jak można by tego się spodziewać. Główny rywal Apple’a notuje znaczący spadek zysków ze sprzedaży smartfonów. Czas więc na daleko idące zmiany.

W poprzednim kwartale przychody ze sprzedaży smartfonów spadły u Samsunga o 20%, zysk operacyjny o 60% względem 3 kwartału 2014 roku. Koreański producent będzie starał się odwrócić ten trend.

Według doniesień Wall Street Journal, Samsung w przyszłym roku zmniejszy portfolio swoich modeli o 25-30%. Mówiąc w skrócie należy spodziewać się powolnych porządków w ofercie tego producenta. I to jest dobra informacja.

W przypadku Apple oferta smartfonów jest dość przejrzysta. W tej chwili w oficjalnej dystrybucji są modele 5C, 5S, iPhone 6 oraz iPhone 6 Plus. Do tego dochodzą wariacje kolorystyczne, trzy warianty pojemności pamięci oraz różne wersje regionalne. Dla klienta końcowego oferta jest jednak prosta, choć mocno ograniczona.

W przypadku Samsunga na polskiej oficjalnej stronie znajdziemy 29 modeli z aktualnej oferty, do tego dochodzi jeszcze oddzielony Galaxy Note w kilku wariantach oraz 8 klasycznych telefonów. A na tym lista oferowanych aktualnie na świecie modeli zapewne się nie kończy.

Strategia Samsunga jest zgoła odmienna od Apple. Firmie chodzi o ekspansję w każdym przedziale cenowym i to przez wiele lat skutkowało. W chwili obecnej, gdy na rynku obecnych jest wielu konkurentów, nie jest to już tak skuteczne. Samsung decyduje się więc obciąć portfolio o 30%.

To dobra wiadomość ponieważ ta decyzja powinna przełożyć się na jeszcze ciekawsze rozwiązania konkurencji.

Źródło: Engadget