Przyszłość muzyki to streaming. Chyba już nikt nie ma wątpliwości. Apple kupiło Beats głównie z powodu takiej usługi. Teraz Google prezentuje swoją bazując na YouTube.

YouTube Music Key to nowa usługa Google bazująca na serwisie wideo YouTube oraz usłudze Google Play All Access. To serwis streamingu muzyki, będący konkurentem dla Spotify, Deezer, Rdio i Beats Music. YouTube Music Key da dostęp do 30 milionów utworów bez reklam oraz oficjalnych wideoklipów artystów w wysokiej jakości.

W tej chwili YouTube Music Key działa w wersji beta dostępnej wyłącznie na zaproszenia. Osoby, które je otrzymają dostają dostęp do serwisu przez pierwsze 6 miesięcy za darmo. Cena startowa usługi to 7,99 dol., jest to jednak cena promocyjna podstawowa cena to 9,99 dol., czyli tyle samo co Spotify i Beats Music w Stanach Zjednoczonych.

Dostępności i cen w Polsce nie znamy, można jednak przypuszczać, że YouTube Music Key za parę miesięcy zastąpi także u nas Google Play Music, którego abonament miesięczny wynosi 19,99 zł.

Usługa muzyczna Google’a bazująca na YouTube przewidywana była już od dawna. O rewolucji nie ma jednak mowy, mamy standardowe opłaty i brak jakiś wyjątkowych wartości dodanych. YouTube Music Key bazuje przede wszystkim na popularności samego serwisu YouTube, który obok wideoblogów, śmiesznych filmików stał się MTV XXI wieku.

W związku z tą premierą pojawiła się już aktualizacja YouTube dla iOS, która umożliwi korzystanie z usługi osobom posiadającym odpowiednie zaproszenie. Wśród funkcji YouTube Music Key jest odtwarzanie utworów w tle i oglądanie teledysków offline. Zwykli użytkownicy serwisu zyskali m.in. dostęp do zakładki muzyka z losowo wybieranymi kolejnymi utworami w oparciu o wcześniejsze wyszukiwania.

Źródło:YouTube Blog